چطور افكار مردم را بخوانيم؟
زندگی خوب
افزايش آگاهي براي زندگي شاد و سالم

 

چطور افكار مردم را بخوانيم؟

 

اغلب اوقات توسط نيروهايی كه خودمان به وجود می‌آوريم، پايمال می‌شويم. «ويليام شكسپير»اغلب ما می‌دانيم كه به نفع‌‌مان نيست اطراف خود را آكنده از افكار منفی كنيم، حتی اگر در وضعيتی باشيم كه اين تصميم‌گيری را مشكل می‌سازد.
 
جام جم: وقتی افكار منفی به سوی دیگران منعطف می‌شوند، برایمان دشوار می‌شود كه ضرر آن را متحمل ‌شویم یا از عادت ایراد گرفتن و قضاوت كردن چشم بپوشیم. چرا؟ چرا كه قضاوت در مورد دیگران به ما نوعی احساس قدرت موقت می‌دهد، احساس نادرست حاكی از قوی بودن و تهاجم مثل این‌كه اگر با خشم راجع به كسی فكر كنم. درواقع داریم به او صدمه می‌زنیم. چنین چیزی به كل دور از حقیقت است.

افكار منفی مثل بادكنكی می‌مانند كه به نخی وصل شده‌اند و روی سرتان شناور هستند و این منفی‌بافی، شما را در همان دایره انرژی خودتان نگه می‌دارد.

فكر می‌كنم این استدلال غلطی است كه فكر منفی درباره یك شخص همان تیری است كه به طرف هدف پرتاب می‌كنیم در آرزوی این‌كه به آن صدمه بزند. اگر از دست كسی عصبانی هستیم كه فكر می‌كنیم كار غیرقابل بخششی انجام داده است، افكار وحشتناكی درباره‌اش می‌كنیم و ممكن است از این كار نوعی احساس رضایت پنهانی به ما دست بدهد، درست همانند این‌كه می‌پنداریم هر فكر منفی برای ما نوعی پیروزی محسوب شده و با خود می‌گوییم: «ازت متنفرم، پس من برنده‌ام.»

خوشبینی
ولی واقعیت با این نتیجه‌گیری فرق به سزایی دارد. افكار منفی شما مثل تیری نیستند كه به شخص دیگری صدمه بزنند. در عوض مثل بادكنكی می‌مانند كه به نخی وصل شده‌اند و روی سرتان شناور هستند و این منفی‌بافی، شما را در همان دایره انرژی خودتان نگه می‌دارد. هر بار كه درباره شخصی منفی‌بافی می‌كنید، شما آگاهی و ذهن خود را تباه می‌كنید. این افكار منفی همانند مه غلیظ احساسی هستند كه بالای سر شما را احاطه كرده‌اند. آیا می‌دانستید كه شما قادرید افكار مردم را بخوانید؟ آری این حقیقت دارد، فقط كافی است به صورتشان نگاه كرده، انرژی آنها را حس كنید و خواهید توانست خیلی چیزها درباره محتویات افكارشان به دست آورید.

منظور این نیست كه شما فقط با چشمان فیزیكی خود به مردم بنگرید. بلكه منظور این است كه توسط چشم دل و درون خود به آنها نگاه كنید. مردمی كه افكار منفی بسیاری آنها را احاطه كرده، مایلند دیدشان طوری باشد كه گویی همیشه ابری تاریك بر افكار و عقایدشان سایه افكنده است.

 وقتی شما اطراف آنها هستید فكر می‌كنید كه هر آن ممكن است توفانی در بگیرد. از طرفی مردمی كه ذهنشان آكنده از عشق و افكار مثبت است، از بقیه افراد متمایز بوده و به نظر می‌رسد می‌درخشند، گویی نوری از درون آنها به بیرون ساطع می‌شود.

علم و تجربه ثابت كرده افراد مثبت‌اندیش با آرامش بیشتری لحظات را سپری می‌كنند و از استرس‌های روزمره به دورند.

اگر بدقت به آنها بنگرید، تحسین‌شان كرده و متوجه می‌شوید كه صورتشان روشنایی به خصوصی دارد. با انرژی فوق‌العاده به نظر می‌رسند و اغلب بسیار بانشاط. این نگرش از قدرت شگرف ذهن شما ناشی شده و باعث می‌شود زشت یا زیبا به نظر برسید.

منظور از زیبایی درونی این است كه وقتی ذهن شما آكنده از افكار مثبت شود موج مثبتی از انرژی به وجود می‌آورد كه هم بر روی خودتان و هم بر دیگران تاثیر می‌گذارد كه در این صورت، انگیزه تازه‌ای برای ایجاد افكاری مثبت‌تر پیدا می‌كنید. یك راز مهم دیگر این است كه ذهن نه‌تنها افكارتان را از یك ارتعاش درونی پر می‌كند، بلكه این ارتعاش پرتوافكنی كرده و انرژی‌های مشابه را به خود جذب می‌كند.
علم و تجربه ثابت كرده افراد مثبت‌اندیش با آرامش بیشتری لحظات را سپری می‌كنند و از استرس‌های روزمره به دورند. افكار منفی نوعی تشنج فكری را در ذهن افراد به وجود می‌آورد كه مدام آنها را در ناآرامی غوطه‌ور می‌سازد و فرصت لذت بردن از وقایع و بودن در كنار اطرافیان را به بدبینی و سوء‌ظن مبدل می‌سازد. بنابراین شرط عقل این است كه هر فردی برای استفاده بهینه از فرصت‌ها نهایت تلاش خود را داشته باشد. پس حال كه فرصتی به این باارزشی را می‌توان به دست آورد، سزاست كه در یافتن آن بكوشیم.

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: دو شنبه 26 ارديبهشت 1390برچسب:,
ارسال توسط اصغر (تلاش براي زندگي شاد و سالم)
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 6
بازدید هفته : 7
بازدید ماه : 195
بازدید کل : 18825
تعداد مطالب : 152
تعداد نظرات : 19
تعداد آنلاین : 1



<-PollName->

<-PollItems->